Administration af pensionister
Hvis kommunen skønner, at en pensionist ikke kan administrere sin pension, fordi der f.eks. har været gentagne eksempler på, at vedkommende ikke får udbetalt sine udgifter, kan kommunalbestyrelsen træffe afgørelse om, hvordan pensionen skal udbetales.
Pensionsadministration varetages af kommunen, der giver Udbetaling Danmark meddelelse om afgørelsen.
Kurset tager udgangspunkt i den kommunale administration ud fra bestemmelsen i Pensionslovens § 36 stk. 1 og stk. 2 og henvender sig både til dig som er helt ny på området, og til dig som er med for at bliver mere sikker i sagsbehandlingen af disse sager, eller som ønsker input og inspiration til evt. optimering af sagsgange.
Kursusdagen vil starte med gennemgang af lovgivningen, og vil derefter tage udgangspunkt i praksissen omkring opstart af administrationssager vedrørende pensionister.
Da der er stor forskel på, hvordan det gøres i de enkelte kommuner, vil vi tage udgangspunkt i hvad den nødvendige praksis er for alle.
Der vil derefter være mulighed for sparring og dialog omkring sagsgange.
Tid og sted
9-16
4. december 2024, Thon Partner Hotel, Høje Taastrup
27. november 2024, Torvehallerne, Vejle
Underviser
Signe Koch, sagsbehandler, Esbjerg Kommune
Pris
2.595 kr. plus moms