Social bedrageri – Samtaler og sager 

Arbejder du med sager om socialt bedrageri, holder du samtalen med borgeren og er du nysgerrig på at lære om lyttetekniker, kommunikationsmodeller samt få sparring i sager fra din hverdag, er kurset her lige noget for dig.

Kurset giver dig inspiration til at have fokus på hvilken lytteteknik du med fordel kan anvende i samtalen med borgerne, samt værktøjer til hvordan du kan forberede samtalen med forskellige kommunikationsmodeller.

På kurset vil der være anonymiserede sager fra hverdagen, vi anvender til at træne, de tekniker der har været præsenteret om formiddagen. Der er mulighed for at medbringe egne sager, til brug for konkret sagssparring, hvis du sidder med en sag, du er kørt fast i. Den skal naturligvis anonymiseres i din præsentation af sagen.

Målet med kurset er, at du bliver bevidst om og mere trænet i at lytte og anvende det til, at danne nye opklarende spørgsmål undervejs i dine samtaler. At du får værktøjer og inspiration til at forberede samtalerne, med en faciliterende vinkel. Samt give dig muligheden for at få sags sparring. På kursusdagen vil vi have fokus på følgende:

  • Kommunikation som sprogspil
  • Gamemaster model
  • Fokus på sproget, vi påvirkes af sproget
  • Spot hvilken intelligenstype borgerne er
  • Lyttetekniker
  • Øve med sager fra hverdagen
  • Sags sparring

Kurset veksler mellem oplæg, øvelser og gennemgang af sager fra din og min hverdag.

Tid og sted
9-16

6. oktober 2021, Zleep Hotel Høje Taastrup
11. oktober 2021, Hotel Scandic i Vejle

Underviser
Annee Nielsen, Faglig koordinator, Næstved Kommune

Pris
2.795.- plus moms